תמונה ראשית לעמודי מידע לאתר טיול לתאילנד

תאילנד - התנהגות


התנהגות בתאילנד

אנא כבדו את המנהגים המושרשים בתרבות התאילנדית, הימנעו  מויכוחים מיותרים, ואל תשכחו שאחריכם מגיעים מטיילים נוספים.

להרגע

התאילנדים אינם מכירים את התרבות הישראלית ו"רואים“ אותה אגרסיבית קולנית וגסה, התנהגות ”ישראלית“ רגילה לא מסתדרת עם הנימוס התאילנדי. התרבות התאית עתיקת יומין. מושגי כבוד לזולת ולמבוגרים, היררכיה, צייתנות, ושקט נפשי ("לב רגוע") חזקים מאוד בחברה התאית.

תשומת לב מיוחדת

תאילנדים מייחסים חשיבות גבוהה לראש (הנחשב לאיבר מקודש) ובזים לכף הרגל. בשל כך, ליטוף ראש (אפילו של ילד) עשוי להיחשב כפעולה פוגענית והפניית כף הרגל לפסל בודהה או לאדם כלשהו מהווים עלבון של ממש (בשל כך בעת ישיבה רגל-על-רגל יש להיזהר שלא להפנותה לעבר אדם אחר, וישיבה אל מול בודהה במקדש תמיד תיעשה בשילוב רגליים כך שכף הרגל לא תצביע אל פסל הבודהה).


כבוד לבית המלוכה וסמלי המלוכה

כבוד למבוגרים הינו דבר חשוב ביותר בתרבות התאית, כאשר מעמדך ההיררכי נקבע לפי גילך, מינך ומעמדך הכלכלי (בסדר זה). בשל כך צעיר תמיד יפנה אל מבוגר בתחילית 'נון' המביעה את הכבוד הנרכש אליו. בראש פירמידת הכבוד בתאילנד נמצא בית המלוכה כאשר התאים מצפים כי גם הזרים ('פלאנגים') ישמרו על כבוד בית המלוכה - כל הערה בדבר בית המלוכה עלולה להתפרש כעלבון ועל כן רצוי להימנע מדיונים רגישים בהקשר זה עם התאים.

הרמת קול

התפרצות וצעקות נחשבים ל"איבוד פנים" ויובילו מידית לאובדן ההערכה של הזולת כלפי המתפרץ. עם זאת התאים מאמינים בצחוק ובהומור המהווים נדבך מרכזי בתרבות התאית. התאים נוהגים להקניט ולצחוק איש על רעהו ופעמים רבות צוחקים כשהם נבוכים, דבר העלול להתפרש, בטעות, כזלזול על ידי המערביים. מילת מפתח בתאית היא "סאנוק", מילה המבטאת הומור ובדיחות דעת, הגדרת אדם כ"לא-סאנוק" ('מאי-סאנוק') אף היא עלבון במידת מה.

הסחר והמיקוח מעוגנים היטב בתרבות התאית. יש חשיבות לקיום סחר ומיקוחים בהתאם לכללי התרבות התאית; מתן כבוד לסוחר ולסחורה שלו, הימנעות מ"איבוד פנים", והומור רב יוכלו לסייע בכל עסקת מכר. אין צורך להיכנס  למיקוח על מחיר של מוצר אם מלכתחילה אין בכוונתך לרכוש אותו, אם החלטת שלא לרכוש מוצר או לא לבצע עיסקה מסוימת, סליחה וחיוך קטן יכולים לסדר את אכזבתו של המוכר. לרוב לאחר מכירה מוצלחת ינפנף הסוחר בשטרות על מנת לגרש את הרוחות הרעות, בנוסף, המכירה הראשונה של הבוקר נחשבת כמכירה הצופנת בחובה מזל טוב להמשך היום, ועל כן שעות הבוקר טובות לקניות בתאילנד.


מתירנות מינית

על אף תופעות הזנות הנפוצות בערים הגדולות הרי שהתרבות התאית היא שמרנית בכל הנוגע לקיום יחסי מין והערות מיניות לא יתקבלו לרוב באהדה.

זכור -  לא יצאת "פראייר" אם שילמת 50 בהט יותר,  בסך הכל 5 שקל.

טיפים

אם החלטת להשאיר טיפ כי נהנית מהטיול / הארוחה / המסג‘ או כל שירות אחר, וודא כי אינך משאיר  את הפרוטות. דבר  שמעליב את נותן השרות, ולכן הוא יחזיר לך יחס מזלזל וגם למטייל הישראלי הבא.

חליצת נעליים

דאגו לחלוץ נעליים בכניסתך למשרדים ומקומות אשר בהם נוהגים  כך המקומיים – אם הגעתם למקום עם נעליים בחוץ הוסיפו את שלכם.


תאילנד-עם-ילדים
כמה-עולה-טיול-בתאילנד
טיול-לתאילנד
ירח-דבש-בתאילנד
מפת-תאילנד
טיול-לתאילנד
סים-בתאילנד
פול-מון-קופנגן
טיסות-פנים