תמונה ראשית לעמודי מידע לאתר טיול לתאילנד

קופיפי תאילנד


קופיפי 

רקע כללי - קופיפי

האי קופיפי ממוקם בים האנדמן כ50 קילומטר דרום מזרחית לפוקט. האי שייך למחוז קראבי. הוא חלק מארכיפלג הבנוי מ-6 איים קטנים, אך רק האי הגדול (פיפי דון), מיושב ואילו לשאר האיים מגיעים בעיקר במהלך טיולי היום אותם ניתן להזמין בכפר. שמו של האי מגיע מהמילים המלאיות פולאו פי אה פי המתקשרות לעצי המנגרובים המכסים חלק נכבד מחופיו של האי. גודלו של האי הוא 10 קמ"ר, ורובה מכוסה צמחיית ג׳ונגל סבוכה. אוכלוסיית האי היא מרקחת של בודהיסטים, תאילנדים - סינים, מוסלמים וצועני ים.
האי עצמו נחשב לאחד האיים היפים ביותר בתאילנד בזכות חופיו הלבנים ואתרי הצלילה הרבים בו... האי קופיפי קיבל תנופת תיירות רצינית לאחר הסרט "החוף" אשר צולם בחוף מאיה באי הסמוך פיפי לאיי. רוב טיולי היום היוצאים מהכפר עוצרים בחוף המרשים. היום האי ממשיך להתפתח בקצב מסחרר וכל פעם מפתיע מחדש.  בכפר ישנם דוכני קניות, כספומטים, המון מסעדות, מכולות, 11/7, בתי מרקחת, דואר, בארים, מופעי איגרוף תאילנדי, מועדוני צלילה ואפילו בית חולים לפציעות קלות.
בקופיפי אין כלי תחבורה ממונעים פרט לקטנוע של השוטר אך ישנם המון זוגות אופניים. הרבה פעמים במקום לשמוע צפצוף מכונית תשמעו פעמון אופניים קטן המבקש מכם לפנות את הדרך.

מאמרים נוספים בנושא קופיפי

מאיה ביי
תמונת חוף מאיה קופיפי מידע למטייל

מאיה ביץ', נבחר בשנת 1999 לשמש כאתר הצילום של הסרט "החוף". מים צלולים ושקופים, חול לבן, אלמוגים ודגי ים טרופיים.


אטרקציות בקופיפי

  • צלילות - איזור קופיפי ידוע בשל אתרי הצלילה המרהיבים בו. אלו מכם שכבר מוסמכים לצלול יוכלו להנות מיום צלילות במגוון האתרים שיש לאזור להציע. אלה מכם המבקשים לטעום מעולם הצלילה יוכלו לצאת לצלילת היכרות אותה ניתן להזמין בכל אחד מעשרות מועדוני הצלילה באי.
  • טיול 7 האיים - הטיול מגיע לאיים השכנים והלא מיושבים. בדרך כלל כולל ביקור בחוף מאי, מערת ויקנגים, במבו איילנד, מוסקיטו איילנד וחוף הקופים. המחיר משתנה מסוכנות לסוכנות אך בדרך כלל הוא נע סביב 1000-1200 בהט לאדם.
  • טיפוס לנקודת התצפית באי - בגובה של כ190 מטר מעל פני הים, תוכלו להנות מנופים מרהיבים על האיים והים סביב.
  • שייט ליאנג איילנד - הידוע בשמו התיירותי מוסקיטו איילנד, אי יפייפה המציע את אותה כמות יתושים שיש בכל מקום בתאילנד (למרות שמו המרתיע) אך החופים בו חוליים, שקטים ויפים.
  • קפיצה מצוקים - סמוך לאי השכן קו יאנג ניתן למצוא את הצוקים בידה נוק ובידה יאיי, שני צוקים מהם ניתן לקפוץ מגובה של כ10-15 מטר למים הצלולים למטה (לאמיצים שבינינו) .
  • מסיבות חוף - בכל לילה מאיזור 22:00 מתקיימות מסיבות חוף בכל סגנונות המוסיקה הכוללות מופעי אש וג׳אגלינג.
לונג טייל
תמונת לונג-טייל בקופיפי, הדרך למעבר בין האיים

לונג-טייל בקופיפי, הדרך למעבר בין האיים


חופים בקופיפי
  • חוף לונג ביץ׳ הוא חוף שקט אליו ניתן להגיע בהליכה של כ15 דקות מהכפר או בשייט קצר בסירת לונגטייל, נחשב לאחד החופים היפים באי.
  • חוף לאם טונג הוא חוף יפה ומבודד בקצהו הצפון מזרחי של האי, לחוף ניתן להגיע רק בסירה. בחוף קיימים כמה מלונות יוקרתיים יותר (סגנון הולידיי אין) אך מדובר בחוף מבודד שהיציאה ממנו בסירה לאחר רדת החשכה נחשבת ללא בטוחה. האזור מתאים יותר לזוגות המחפשים להתבודד.
  • חוף הקופים הוא חוף קטן הממוקם במפרץ טונג סאי וההגעה אליו מתבצעת רק בסירה. שימו לב שהקופים כבר רגילים לראות אנשים ויישמחו לגנוב לילד את הקולה או לכם את הענבים, מומלץ לא להילחם ולתת לקוף לנצח.
  • מפרץ לו דאלום מציע חוף ארוך וחולי אשר קצהו האחד שקט ומבודד ואילו השני שוקק ומסודר יותר.
דרכי הגעה לקופיפי

בדרך כלל ההגעה לקופיפי מתבצעת במעבורת (אלא אם בא לכם על טיסה מיוחדת בהליקופטר) האי קופיפי ממוקם כשעתיים הפלגה מפוקט או קראבי. המעבורות לקופיפי יוצאות מפוקט או קראבי במהלך שעות הבוקר כאשר המעבורת האחרונה עוזבת את פוקט ב14:30 ואת קראבי ב15:30.

חוף הקופים
תמונת חוף הקופים אזור השחייה בטיול 7 האיים סגול אטרקציות בפוקט תאילנד

קופיפי - חוף הקופים אזור השחייה בטיול 7 האיים סגול אטרקציות בפוקט תאילנד


אטרקציות בקראבי
אטרקציות בצ'אנג מאי
אטרקציות בקופנגן
אטרקציות בפוקט
אטרקציות בבנגקוק
אטרקציות בקופיפי
אטרקציות בהואה-הין
קנצ'נבורי

פינת הטיפים

  • מומלץ לרכוש מראש כרטיסים הלוך וחזור במעבורת מכיוון שבקופיפי הכרטיסים מעט יקרים יותר (זהו כרטיס פתוח).
  • כאשר מגיעים בטיסה מבנגקוק יש לקחת בחשבון שעה נסיעה משדה התעופה בפוקט/קראבי למזח המעבורת לקופיפי.
  • להכין מראש 20 בהט לאדם המשולמים לאחר שירדתם למזח "כדמי נקיון באי".
  • בעליה לתצפית באי תחכה עמדת תשלום של 20 בהט לאדם, מומלץ לקחת בקבוק מים גדול כי העליה קצת "מאתגרת" אך בהחלט שווה את הנוף בסוף. בנקודת התצפית ישנו קיוסק להתרעננות בגלידה/שתיה קרה (מומלץ לטפס לקראת השקיעה שפחות חם והתמונות מיוחדות יותר).
קופיפי
תמונה של האי פיפי במבט מהאוויר המראה את החוף המתויר קופיפי

קופיפי - האי פיפי דון במבט מהאוויר המראה את החוף המתויר קופיפי. צרוף של שתי לשונות ים עם מעבר קטן בינהם שבו ממוקם מלון פפי אילנד קבנה


קוסמוי
בנגקוק
קראבי
קוטאו
פטאיה
פוקט
ריילי ביץ
קופנגן
קופיפי
צ'אנג מאי
הואה הין
צ'אנג ראי
סגול סוכנות נסיעות בתאילנד