תמונה ראשית לעמודי מידע לאתר טיול לתאילנד

קופיפי - מזג אויר


מזג אויר בקופיפי

מזג האויר בקופיפי טרופי ולכן אנו 'מתבלבלים' בהבנת המונחים ומעונינים להבין - מה זה אומר?

מתי להגיע לקופיפי?

שאלה טובה, אבל בעצם מתי אתם יכולים? לסטודנטים נוח בזמן החופשה, למשפחות עם ילדים? שוב בזמני חופשות הילדים. השאלה מאוד תלויה בזמן אותו אתם יכולים לפנות לכם. לאחר שהחלטתם על המועד תוכלו ללמוד כדי לדעת על מה שמצפה לכם - התאמת ציפיות - כשאתם מגיעים למקום כמו קופיפי ואתם מצפים לשמש והמקום בגשם תתאכזבו וחבל כי לקופיפי יש מה להציע, גם בגשם. אבל אם לא תצפו לשמש לא תתאכזבו. דרך אגב, השמש תגיע!

מאמרים נוספים בנושא קופיפי

קופיפי יום יפה
תמונת מפרץ קופיפי ביום עם מזג אויר נעים

רוחות מכיוון מזרח, ים צלול ורגוע, שמש ושמיים כחולים. חודשים ינואר פברואר הם החודשים 'הקרירים' ביותר בשנה ואחריהם מרס אפריל הם 'החמים' ביותר בשנה


מזג אויר בקופיפי לפי עונות

באזור הטרופי מזג האויר בנוי משתי עונות ראשיות ושתי עונות מעבר אשר בהן השינויים יותר קיצוניים.

  • עונה יבשה - סוף אוקטובר עד סוף אפריל - רוחות מכיוון מזרח, ים צלול ורגוע, שמש ושמיים כחולים. חודשים ינואר פברואר הם החודשים 'הקרירים' ביותר בשנה ואחריהם מרס אפריל הם 'החמים' ביותר בשנה. למרות השם "העונה היבשה" גשם חזק של 20-40 דקות יכול להפתיע בכל רגע אבל אחריו השמש חוזרת והכל חוזר למצב הרגיל.
  • עונת מעבר - סוף אפריל עד תחילת יוני - כיוון הרוחות משתנה מרוחות מזרחיות ללא ענני גשם לרוחות מערביות עם ענני גשם. מספר ימי שמש עם מספר ימי גשמים חזקים, גם התנהגות הים מתחלפת, ימים שבהם הים רגוע עם ימי בהם הים סוער
  • עונה רטובה - תחילת יוני עד תחילת ספטמבר - רוחות מערביות, ים גלי, עננות גבוהה, מחזוריות של מספר ימים גשומים שאחריהם מספר ימים יבשים.
  • עונת מעבר - תחילת ספטמבר עד אמצע אוקטובר - רוחות מערביות, ים גלי, מספר הימים הגשומים גדול יותר ממספר הימים היבשים. בעונה זו הסופות הגדולות בכל האזור האיים של תאילנד, וגורמות להצפות בקוסמוי וקופנגן. הסופות  גורמות לגשמים חזקים מאוד בקופיפי, וגם גורמות לים מסוכן עד לרמה של ביטול קווי המעבורות לפיפי.
מפרץ מאיה ביי
תמונת מפרץ מאיה ביי ביום של עננות גבוהה - אופיני לימים עם מזג אויר נוח בעונת יוני על ספטמבר

קופיפי - מפרץ מאיה ביי ביום של עננות גבוהה - אופיני לימים עם מזג אויר נוח בעונת יוני על ספטמבר


אז מה עושים?

הטיול בעונה הרטובה בהחלט מומלץ, גשם חזק אבל עובר לאחר 40 דקות והחיים חוזרים למסלולם. אז מה עושים בגשם?  מסאג'?  כוס קפה?  ארוחה? ושחיה בבריכה או בים? מה יקרה - תתרטבו? המים עדיין חמים. העם התאילנדי רגיל למצב, דוכני הרחוב מכסים את המוצרים מיד עם כיסויים נגד מים (ניילון רחב בדרך כלל) ולאחר הגשם הכל חוזר לקדמותו.

בעונת מעבר - תחילת ספטמבר עד אמצע אוקטובר הגשמים חזקים יותר ולפעמים אורכם שעות ארוכות וכן גורמים לביטול מעבורות, מסיבות, ואטרקציות ותאלצו להישאר במלון שעות רבות. לאחר מספר ימי סופה מגיעים מספי ימי שמש וים חלק, אבל אין יכולת לצפות מראש מתי ירד גשם ואת חוזקו.

קופיפי בגשם
תמונת קופיפי בגשם

קופיפי מזג האויר - קחו בחשבון שזהו אזור טרופי וגשם של 20 דקות יכול להגיע בכל זמן


קוסמוי
בנגקוק
קראבי
קוטאו
פטאיה
פוקט
ריילי ביץ
קופנגן
קופיפי
צ'אנג מאי
הואה הין
צ'אנג ראי
סגול סוכנות נסיעות בתאילנד