תמונה ראשית לעמודי מידע לאתר טיול לתאילנד

תאילנד - הסטוריה


מוצאם של תושבי תאילנד

אבות התושבים בתאילנד מקורם מדרום לצ'יאג ג'יאנג (נהר היאנגטצה) - שהיום מכנים הפרובינציה הסינית בשם יונאן. בתחילת המאה השביעית, בספרים הראשונים אשר מתעדים את העם התאילנדי ולפני שתאילנד הוקמה אבות אבותיהם התגוררו בכפרים המאוגדים במחוזות שונים לכל מחוז אחראי שונה (צ'או)- האחראי האזורי שלט כאחראי בזכות יכולות אישיות או קשרים עם מכובדים. לעיתים כמה מחוזות התאגדו יחדיו בכדי להגן על אדמותיהם מהאויבים - בעיקר סינים וויאטנאמים.

התפתחות הממלכה

לתושבי חבל נאנצאוו היה תפקיד מפתח בהתפתחות ממלכת תאילנד. באמצע המאה ה 7, שושלת טאנג הסינית, מאוימת על ידי ממלכות מערביות כמו טיבט, שאלה סין איך לשמור את גבולותיה מדרום בעזרת התושבים של אזור יונאן. חבל בזו הכירו בשם נאנצאוו והפכה בעלת ברית לסין. בהמשך גם בעלת ברית חזקה במיוחד, כאשר האחרונה פולשת לאיזורים אחרים אשר נמצאים היום בבורמה וצפון ויאטנאם ומספחת אותם. ב-אלף מאתיים חמישים ושלוש לספירה צבאות קובלאי חאן מספחים את נאצאוו ומחברים אותה לאמפריית המונגולים הסינית.


קוסמוי
בנגקוק
קראבי
קוטאו
פטאיה
פוקט
ריילי ביץ
קופנגן
קופיפי
צ'אנג מאי
הואה הין
צ'אנג ראי
סגול סוכנות נסיעות בתאילנד

ההגירה הגדולה

אם חבל נאנצאוו לא היה מוגדר כחבל ארץ שתושביו נבדלים בעיקרם מתושבי רוב סין אז בתאילנד לא הייתה נראית בימינו שונות מובחנת מבחינת שפה ותרבות מסין הגדולה. נאנצאוו סימלה על כן את ההגירה הגדולה וההתרחבות כלפי חבל הארץ הקרוי כיום תאילנד. במשך דורות רבים שבטים של תאים אשר יקראו בהמשך תאילנדים המשיכו להתיישב בארצות דרום מזרח אסיה- בבורמה נקראו ש'אן ומצפון למקונג בשם לאו. בטונקין ואנאם, המחוזות הצפוניים כיום בויאטנאם התאילנדים הקימו שבטים המזוהים גם בשמות תאי דאם- תאי שחור, תאי דנג (תאי אדום), תאי קחאוו ( תאי לבן) ונאנג. עם זאת מרבית התאילנדים התגוררו צפונה ומערבה לגבולות האימפריה קחמר.

ממלכת סוקותאי וממלכת לאנה

התאילנדים באופן מסורתי מתייחסים להולדת ממלכת סוקותאי כאל יום הולדת. המסורת מייחסת לשנת אלף מאתיים חמישים ושלוש לספירה כשנת ההקמה. בהמשך לזו הגיע נחיל מהגרים, כתוצאה מכיבושי נאנצאוו על ידי קובלי חאן אשר הגדיר את הקמת המדינות העצמאיות בתאילנד. לוחמים תאים הרחיקו את הפולשים המונגולים, חיזקו את סוקותאי נגד קחמר - בצפון קבוצות תאילנדים אחרות כבשו את ארץ האריפונג'איה ובאלף מאתיים חמישים ושלוש לספירה הקימו את ממלכת לאנ-נא ועיר הבירה הראשונה לתאילנד - צ'אנג מאי אשר היום היא בירת צפון תאילנד. בנגקוק היא הבירה הרשמית.


תאילנד-עם-ילדים
כמה-עולה-טיול-בתאילנד
טיול-לתאילנד
ירח-דבש-בתאילנד
מפת-תאילנד
טיול-לתאילנד
סים-בתאילנד
פול-מון-קופנגן
טיסות-פנים